Få svar på vanliga frågor

Hur hittar jag mitt MAC-id?

Vi vill oftast ha MAC-id när du kontaktar oss, detta för att vi enklare ska kunna hjälpa dig.

Du finner MAC-id genom att först lokalisera styrsytemet som finns i elskåpet. Där hittar du MAC-id under QR-koden.

If the system is offline

The system needs to be online, i.e. be physically connected to a router and have contact with the internet for use to be able to use the app.

If there is a red indication to the left of the QR code then the system is not connected to the Internet.

There should be a network cable installed from the Smart Homeline module in the control panel to the media center, see blue cable below. This cable may be labeled Compare-IT (CIT) or Smart Home or Lighting System in the media center. This cable requires you to connect to a router.

Alternativt är kabel från Smarta hem modulen i centralen kopplad till en utgång på panelen i mediacentralen. Då behöver du koppla en kabel mellan panelen och routern.

When the network cable is connected to the router, ACTIVITY lights yellow and LINK lights green. Then CLOUD should glow green when it has contact with the internet and our server. If indications are illuminated as below, you should be able to use the app.

How is Smart Homeline installed?

The system is wired, i.e. communication is through thin telecommunication cables. Therefore, it is most cost-effective to install the system during new construction or in connection with major renovations when the electricity is drawn. The control systems and thus the intelligence itself sit centrally and communicate with eg. sensors, switches and lighting to create desired scenarios.

Rename groups and exits

You can rename groups and exits by logging in with your login details at My Pages.

För grupper välj Grupper under Styr mitt hem. Klicka på önskad grupp och du kan ändra namn. Alternativt välj Redigera grupp till höger på önskad grupp (se symbol penna). Klicka i rutan för gruppnamnet (under rubriken Ange namn på grupp) och du kan ändra namn.

För utgångar välj Alla utgångar/ingångar under Styr mitt hem. Klicka på önskad utgång och du kan ändra namn. Alternativt välj Redigera utgång till höger på önskad grupp (se symbol penna). Klicka i rutan för namnet på utgång (under rubriken Ange namn på utgång) och du kan ändra namn. Samma tillvägagångssätt för ingång, fast välj önskad ingång.

Create schedules and scenarios in the app

To create a schedule, you need to create a scenario first, then use that scenario to create a schedule. And if you want lighting to be switched on and off via a schedule, you need to create a scenario to turn on the lighting and another scenario to turn off the lighting.

 

Select Scenario and then New Scenario below your existing scenario.

Enter the desired name for the scenario.

Select Add devices, check the desired lighting and select Add.

Adjust to the desired light level by adjusting the respective lighting (select Live to see the current light level) or choose whether to turn it on or off. Select Save to create the scenario. You have created a scenario that you can use to light or extinguish a number of lights according to a desired light level. Or you can use the scenario in a schedule.

To schedule a scenario, select the scenario you want to schedule, select Time in the Settings and New Time Setting at the bottom. Choose whether you want the schedule to be activated at time or sunrise or sunset. At time, select the desired time and days, then save. If you choose Sunrise or Sunset, you choose whether you want the schedule to be activated immediately at sunrise or sunset, or if you want it activated before or after. Specify the days you want the schedule to be activated, then save. Then select Done and then Save. You have created a schedule that enables lighting according to the wishes of days and times.

How do I control the system?

The system can be controlled with switches, e.g. a special switch at the exit that puts the whole house away. You can also control your system through an App, which is available for both Iphone and Android. With the App you can control your house eg. if you are away or if you have a holiday home or why not from your own sofa in the home. You can also easily change parameters yourself and reprogram your scenarios.

Vad ska jag göra om brandlarmet har löst ut trots att det inte var någon brand?

Om brandlarmet har löst ut felaktigt så kan det bero på att batterierna börjar ta slut. Byt ut det inbyggda 9V batteriet mot ett nytt från tillverkaren ”Ultralife”.  Se Bild

 

Vattnet är avstängt även om HEMMA läge är på.
  • Kontrollera först att det inte finns någon vattenläcka. Om vattnet har stängts av kan du klicka på Borta sen Hemma via appen eller den fysiska knappen. Om detta inte fungerar kan du gå in på Mina Sidor , gå in på “Alla utgångar/ingångar” och klicka på knappen “vatten” eller “vattenavstängning”. Om knappen är grön så ska vattnet vara i gång. Om detta inte skulle fungera kan du kontakta vår support så hjälper vi dig.
Hur lägger man till en till användare?
  • Antingen kan alla i hushållet använda sig av samma mail och inlogg eller så går man in på mina sidor –> användare –> lägg till användare –> skriv in mail –> välj vilka ut-/ingångar som de ska ha tillgång till.
    Se Bild

 

How is the system future-proof?

We follow the Swedish electricity standard and a standard installation are compatible with other systems. A wired system offers many advantages that are considered for installing wireless systems and is always preferable for a new installation.

Because the system is controlled via an App or Web, you can always feel confident that you have the latest version of software and can follow the technological developments as you upgrade your tablet or Smartphone.

How to buy & activate dimmers

To manage dimmers you do this by logging in with your login details on My Pages. Under Customize My Home, select Dimmer Activation.

Here you can activate and deactivate dimmers by selecting On / Off or Dimmer on each output which is dimmable. All outputs that can be activated as a dimmer can be found here. If you deactivate dimmers on one output, it is saved so that you can activate dimmers on another output. If you need to buy a new dimmer, you do so by choosing Buy dimmer on the Dimmer activation page or via Webshop.

Remember! Remember! You must have dimmable light sources before activating the dimmer.

How much does a Smart Homeline system cost?

It depends on how much functionality you want and the size of the residence. You can get a simple control of your home for from SEK 8,000 onwards in connection with new construction (incl. VAT, installation and commissioning).

For a villa with full functionality of about 170 sqm, the cost is about SEK 45,000 incl. (including VAT, installation, and commissioning) if this occurs in conjunction with the construction of a new house. The more functionality one wants, the higher the price.

Where can I purchase your system?

Either, the system comes with your new house as an option with a number of the largest house manufacturers in Sweden or it is ordered via your electrical installer, who does the design.

Get in touch with us and we'll do our very best to help you fulfill your needs.

Hur kommer jag igång med min trådlösa Smart Homeline?

Har du tappat bort ditt introblad som du fick med dig när du beställde produkten? Nedan finner du länken till samma introblad. Här kan du läsa hur du går till väga. Har du ytterligare frågor, contact us så hjälper vi dig.

Introduction-sheet

Vad ska jag göra om jag ska flytta från en bostad med Compare-IT?
  • Det du måste göra är att avregistrera modulen så att nästa bostadsägare kan registrera den. Det gör du genom att gå in på Mina Sidor –> Inställningar –> Anläggning –> Hantera anläggning –> Klicka på kugghjulet –> Ta bort anläggning.Se Bild

 

 

Notifikation om Kortslutning

Om du fått en notifikation om att en kortslutning har skett, gör då följande

  • Koppla bort den ljuskälla som orsakat kortslutningen
  • Koppla ur armaturen och prova med en annan. Kontakta oss om problemet kvarstår.

 

Hur kopplar man Google Home till systemet?

 

 

Är Smart Homeline kompatibelt med andra larm än Verisure?
  • Det som behövs för att det ska fungera är en trådbunden 24V-signal från larmet till respektive ingång för: brandlarm, inbrottslarm och hemma/borta via larm på vår modul. Hör med de olika larmbolagen om de har en sådan lösning. (En elektriker behövs för att installera allt sen.)

Smart Homeline is a brand that sells and is market by Compare-IT Nordic AB (556689-5529) that develops and produces smart home systems.

Smart Homeline

Features

Köpvillkor & returpolicy

Köpvillkor & returpolicy (Företag)

Privacy policy

Terms of Use

Support

FAQs

Video tutorials

Manuals

Email support

Contact

About us

Get in touch

For investors

For electrical installers

Carlsgatan 12A, 6tr

211 20 Malmö

info@smarthomeline.se